Krishantering

När det ofattbara hänt och ni utsätts för negativ publicitet i teve och kritiseras i sociala medier, då är det extra viktigt med snabbhet, öppenhet och ansvarstagande. Ni bedöms inte bara utifrån den kris som inträffat, utan minst lika mycket utifrån hur ni hanterar krisen.

Denna heldagskurs ger dig kunskaper att förebygga mediekriser och verktyg att effektivt arbeta med akut kriskommunikation. För att lyckas bör du ha riggat och rustat en organisation för extra ordinära händelser. Vi utforma en kriskommunikationsplan och lär oss att kommunicera proaktivt i kriser.

Läs mer: Jag har arbetat med förtroendekriser och kriskommunikation i 15 år och har en gedigen praktisk erfarenhet av komplexa kriser, interkommunikationens betydelse och medias granskningar. Närmast kommer jag från ett arbete inom staten där jag stöttade verksamheten och ledningsgrupper med akut krishantering, medieträning och strategier för mediehantering. Numera är jag författare, flitigt anlitad krisexpert som föreläsare och rådgivare när krisorganisationer ska utformas.

ANMÄL DIGTIPSA EN VÄN